Πέντε δάσκαλοι φωτογραφίας - Aτομική έκθεση φωτογραφίας του Πλάτωνα Pιβέλη

Στην Aίθουσα Tέχνης του Δήμου Nεάπολης, στα πλαίσια του New Balkan - Θεσσαλονίκη 2002.

Πανοραμικές φωτογραφίες 
Το κάδρο είναι μια από τις κρισιμότερες επιλογές του φωτογράφου μια και μέσω αυτού ορίζεται το περιεχόμενο της φωτογραφίας. Εν τούτοις, αυτή η κορυφαία επιλογή προαποφασίζεται από τους κατασκευαστές των μηχανών και των φιλμ. Για το φωτογράφο αυτός ο έξωθεν περιορισμός λειτουργεί προκλητικά ίσως όπως λειτουργούσαν για το ζωγράφο οι δεδομένες διαστάσεις της οροφής μιας εκκλησίας που έπρεπε να ζωγραφίσει. 
Το πανοραμικό κάδρο είναι το πιο αφύσικο κάδρο της φωτογραφικής βιομηχανίας. Η δυσκολία του βρίσκεται αφενός στην παγιδευτική γοητεία που ασκεί κατά τη λήψη πάνω στο φωτογράφο (όλα φαίνονται ενδιαφέροντα) και αφετέρου στην έντονη φορμαλιστική παρουσία του που ισοπεδώνει κάθε άλλο στοιχείο της φωτογραφίας (το κάδρο γίνεται θέμα). Ο φωτογράφος καλείται να σεβαστεί την φορμαλιστική ιδιαιτερότητα και να την μετατρέψει σε στοιχείο ουσίας. Το αποτέλεσμα πρέπει να είναι έντονα πανοραμικό (δικαιολογώντας την επιλογή του κάδρου) αλλά όχι μόνο πανοραμικό (δικαιολογώντας το περιεχόμενο της πρότασης). Το στοίχημα δεν κερδίζεται εύκολα. 

Βιογραφικά Στοιχεία 
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1945. Σπούδασε Νομικά στην Αθήνα (1963-1968) , Πολιτικές Επιστήμες στο Παρίσι (1968-1970) και Φωτογραφία στις ΗΠΑ (1983). Εργάστηκε ως δικηγόρος στην Αθήνα επί δώδεκα έτη. Δίδαξε φωτογραφία από το 1981 μέχρι σήμερα σε διάφορες σχολές, ομάδες και πανεπιστήμια στο University of La Verne, στις ιδιωτικές σχολές Focus και Leica Academy, στα σχολεία του Μωραϊτη και του Κολεγίου Αθηνών, στο Τμήμα ΜΜΕ του Παντείου Πανεπιστημίου. Σήμερα διδάσκει μόνο στον «Φωτογραφικό Κύκλο» και σε ειδικά σεμινάρια. Οργάνωσε πρότυπα τμήματα φωτογραφίας της Γενικής Γραμματείας Λαϊκής Επιμόρφωσης και δίδαξε στους επιμορφωτές τους. Επιμελήθηκε σειρά από εκπομπές της κρατικής τηλεόρασης για τη φωτογραφία καθώς και πολλές φωτογραφικές εκθέσεις και βιβλία. Παρέδωσε πολλά σεμινάρια και διαλέξεις για τη φωτογραφία στην Αθήνα, σε πολλές επαρχιακές πόλεις και στην Κύπρο. Παρέδωσε επίσης σεμινάρια με περιεχόμενο το έργο μεγάλων σκηνοθετών του κινηματογράφου. Εξέθεσε φωτογραφίες του σε ατομικές και ομαδικές εκθέσεις. Συνεργάζεται με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ» και το περιοδικό «Φωτογράφος» ως αρθρογράφος και επιφυλλιδογράφος. Άρθρα του έχουν φιλοξενηθεί σε πολλά ελληνικά περιοδικά. Διευθύνει την γκαλερί και τις εκδόσεις με το όνομα «Φωτοχώρος». Ίδρυσε (1988) το σωματείο «Φωτογραφικός Κύκλος» του οποίου είναι πρόεδρος. Συνέγραψε τα βιβλία «Φωτογραφία» (τεχνικό σύγγραμμα), «Μονόλογος για τη Φωτογραφία» (θεωρητικό), «Σκέψεις για τη Φωτογραφία» (θεωρητικό), «Κείμενα για τη Φωτογραφία» (θεωρητικό), «Εισαγωγή στην Καλλιτεχνική Φωτογραφία» (θεωρητικό), και τα λευκώματα με φωτογραφίες του «Φωτογραφίες Χορού», «Ερείπια», «Φως και Σιωπή» και «Άνω Τελεία». 

Curriculum Vitae 
He was born in Athens in 1945. He studied Law in Athens (1963-1968), Political Sciences in Paris (1968-1970), and Photography in USA (1983). He practiced law in Athens for twelve years. He taught photography at La Verne University in Athens, at the private college Focus, at Leica Academy, at Moraitis and Athens College, private schools and finally at the Mass Media Department of Panteio University. Today, he teaches at the “Photography Cycle”. Furthermore, he has organized the model photography classes of the “Laiki Epimorfosi” (Ministry of Education- Adult Training Programs), and taught the instructors. He has organized a series of Television programs of photography for the State Channel. He has taught at numerous seminars and has given lectures throughout Greece. He has exhibited his work in solo exhibitions as well as in group exhibitions. He was also a curator for several photography exhibitions and publications. He is columnist for the newspaper “TA NEA” and the magazine “Fotografos” and is director of “Photohoros” gallery and editions. In 1988 he founded the “Photography Circle”, association where he chairs as well as the “Photohoros” gallery, editions and magazine. He has written the books “Photography” (technical), “Monologue on Photography”, “Thoughts on Photography”, “Texts on Photography”, “Introduction to the Art of Photography”, and he has published the following photography portfolios: “Dance photographs”, “Ruins”, “Light and Silence” and “Semicolon”.