Πέντε Δάσκαλοι Φωτογραφίας - Aτομική έκθεση φωτογραφίας του Tάκη Zερδεβά.

Στην Aίθουσα Tέχνης του Δήμου Nεάπολης, στα πλαίσια του New Balkan - Θεσσαλονίκη 2002.

Quotlibet !

Everything that pleases us!

……………………….. Ο Τάκης Ζερδεβάς είναι ένας καταξιωμένος φωτογράφος ο οποίος εδώ και μία δεκαετία περίπου προωθεί στην Ελλάδα έναν άκρως ενδιαφέροντα εικαστικό προβληματισμό ερευνώντας τα όρια και τις δυνατότητες των διαφόρων μέσων και ξεπερνώντας με ευφυία τα όποια στεγανά. Η δουλειά του Ζερδεβά δεν χωράει σε ετικέτες και αυτή είναι η βασική της ιδιότητα. Να δραπετεύει από το αυτονόητο.
Συνοπτικά μιλώντας ο προβληματισμός του απλώνεται στην πανάρχαια σχέση της μορφής με τον χώρο, της γλώσσας με την επικοινωνία, της εικόνας με το νόημα που η ίδια – θέλει δεν θέλει – μεταφέρει. ………..……Ο καλλιτέχνης πιο συγκεκριμένα, στο φωτογραφικό περιβάλλον «Ο Θεατής» δεν σπάει απλώς το παραδοσιακό φωτογραφικό κάδρο στις τρείς χωρικές του διαβαθμίσεις – πρώτο επίπεδο, μέσο, background – αλλά πρωτίστως δημιουργεί ένα τρισδιάστατο όλον που ανατρέπει το θέαμα ανάλογα με την οπτική γωνία του θεωμένου. Κάθε διαφορετικό σημείο δημιουργεί ένα διαφορετικό έργο……… 
8/8/2002
Μάνος Στεφανίδης 
Επιμελητής της Εθνικής Πινακοθήκης της Ελλάδος

Quotlibet !
Everything that pleases us!
………………………………….. Takis Zerdevas is a widely recognized photographer who, for about a decade now, has been promoting an extremely interesting kind of artistic speculation in Greece by examining the limits and potentials of different media and cleverly overcoming any air-tight corners. Zerdevas’ work cannot be categorized and that is its basic property: to escape from what’s self-evident.
In summary, his speculation expands on the very ancient relationship between form and space, between language and communication, between picture and the meaning it conveys whether willingly or not. ………………………….…… In the photographic environment of “The Spectator”, in particular, the photographer not only breaks up the traditional photographic frame in three spatial grades- first level, middle level, background- but he foremost creates a three-dimensional whole which turns over the spectacle depending on the angle we view it………

8/8/2002
Manos Stefanides, Chief Curator, National Gallery of Greece 

Γεννήθηκε στην Πάτρα το 1950
Σπουδές
Ανωτάτη Βιομηχανική Πειραιώς
Σχολή Δοξιάδη Τμήμα γραφιστικής
Επαγγελματική δραστηριότητα 
Στούντιο διαφημιστικής φωτογραφίας από 1976-1990
Ίδρυση και διεύθυνση της σχολής φωτογραφίας και βίντεο Focus από 1985 εως και σήμερα
Εκθέσεις 
Ομαδικές (επιλογή)
1989 Αθήνα Ελληνοαμερικανική Ενωση Μήνας Φωτογραφίας
1995 Βρυξέλες Foculisation du Regard.
1998 Νίκαια Γαλλία Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης
Βιεννάλε Ελληνικής φωτογραφίας
1999 Aθήνα Art Athena Γκαλερί Art Forum
2000 Πειραιάς Κέντρο Τέχνης Καστέλλας, “Blue Ultramer”
2002 Αθήνα Τεχνόπολις «Δηλητήρια» 

Ατομικές
1995 Αθήνα Σπίτι της Κύπρου. «Μονοθεάματα»
1996 Θεσσαλονίκη Γκαλερί Art Forum Φωτογραφική Συγκυρία «Μονοθεάματα» 
1997 Αθήνα Γκαλερί Νέες Μορφές Μήνας φωτογραφίας «Ο Θεατής»
1997 Μπρατισλάβα Σλοβακία Διεθνής Μήνας Φωτογραφίας 
Γκαλερί Guerulata «Ο Θεατής»
2001 Μιλάνο MiArt Γκαλερί Νέες Μορφές «Προ-Γλωσσικοί 
Πειραματισμοί» 

He was born in Patras in 1950. 
Education 
Graduate School of Industrial Studies 
Doxiadis School, department of Graphic Design 
Employment history 
1976- 1990 Studio of advertising photography
1985- today Establishment and direction of the School of photography and video 
“Focus”
Exhibitions 
Group (selected) 
1989 Athens, Greek- American Association, Month of Photography 
1995 Brussels, Foculisation du Regard 
1998 Nice, France Museum of Modern Art
1999 Athens, Art Athena Gallery Art Forum
2000 Piraeus, Art Centre in Castella “Blue Ultramer”
2002 Athens, Technopolis “Dilitiria” (Poisons) 
Solo exhibitions
1995 Athens, House of Cyprus “Monotheamata”
1996 Thessaloniki, Art Forum Gallery, Fotographiki Sygkyria 
“Monotheamata”
1997 Athens, Nees Morfes Gallery, Month of Photography “The Spectator”
2001 Milan, MiArt Gallery “Pro-lingual Experimentations”