«ΚΥΚΛΑΔΕΣ»
Το πρόβλημα της χρονικότητας φαίνεται να είναι σταθερά κεντρικό στη φωτογραφική τέχνη του Αργύρη Λιαπόπουλου. Αν τα τοπία θεωρούνται περιγραφικά, ανασταλτικά της δράσης, και γι’ αυτό αχρονικά, η εντύπωση αυτή βάλλεται συστηματικά και διαβρώνεται εντέλει, τόσο με τις χρωματικές σπουδές πάνω στην κατεστραμμένη επιφάνεια (Κίνηση βουβή,1995)όσο και με τη χρωματική ανακαίνιση της΄΄ γραφικής περιοχής΄΄ (Τσινάρι 1997). Ωστόσο η τελευταία δουλειά το, αν και συγγενεύει τεχνικά και αισθητικά με τις προηγούμενες, είναι συνάμα μια νέα πειραματική εμπλοκή με την ύλη που κομίζει και νέα εικαστικά αποτελέσματα.
Οι Κυκλάδες του Αργύρη Λιαπόπουλου απέχουν πολύ από το….αιγαίο των βράχων, του φρέσκου ασβέστη, της θαλασσινής αύρας, του Ελύτη. Τα κοντινά πλάνα δεν αφήνουν περιθώριο για καμμία σχεδόν προοπτική, κανένα παράθυρο με θέα. Στροφές, γωνίες, τυφλά σημεία, όγκοι που διαδέχονται άλλους όγκους, συνθέτουν τις σχεδόν ανεικονικές πλέον απεικονίσεις του. Ο ήλιος- ‘αγγελικό και μαύρο φως’ -ξεγυμνώνει το εκτυφλωτικό παιχνίδι με τη σκιά του, ενώ η παρουσία του χημικού γαλάζιου ταλαντεύεται ανάμεσα στην ανάμνηση παλιάς τοπιογραφίας και στο υπαινικτικό καθρέφτισμα του υγρού στοιχείου πάνω στην άνυδρη πέτρα.
Η εμμονή στην υφή του αντικειμένου, που επεκτείνεται έξω πλέον από την φωτογραφική επιφάνεια στρέφοντας το βλέμμα μας στα περιθώρια, σηματοδοτεί την πορεία της κάμερας από τον όγκο των σωμάτων στο σώμα του τοπίου. Πίσω από τα πεζούλια τα χαρακωμένα από το πέρασμα του χρόνου, τα σκαλοπάτια που ξεπλέκουν μοναχικά βήματα, τους μικρούς δρόμους που στρίβουν και σχηματίζουν κύκλους μυστικούς, η πέτρα αναπνέει τη σκόνη των αιώνων.
Πέτρινα δίχτυα; Λαβύρινθος; Ο φακός εδώ μας στήνει μια μεταφορά της ειρωνικής αίσθησης του κόσμου, ενός κόσμου που δεν θα πρέπει να τον φανταζόμαστε μόνο με τις διαστάσεις του χώρου, αλλά κυρίως μέσα από την χρονική του προοπτική. Κάθε φωτογραφία υφαίνει ένα οργανωμένο χάος υποβάλλοντας την ιδέα της άπειρης διαιρετότητας και υπογραμμίζοντας τελικά την ίδια την απατηλή φύση του χώρου και του χρόνου. Οι πολλαπλές δυνατότητες πρόσβασης προς ένα κέντρο-απειλή η υπόσχεση;-η ιδέα της διαρκούς επιστροφής, η πολλαπλότητα εν τη ενότητι οδηγούν από εκατό δρόμους στο σύμβολο του λαβύρινθου. Σύμφωνα όμως με την γραφίδα ενός μεγάλου αρχιτέκτονα του λαβύρινθου, του Χόρχε Λουίς Μπόρχες
‘‘Πόρτα ποτέ δεν θα υπάρξει. Κι είσαι μέσα
και το σχήμα αγκαλιάζει το σύμπαν
δεν έχει ούτε μπρος ούτε πίσω όψη
ούτε περίβολο ούτε κέντρο μυστικό.
Μην περιμένεις πως ο απέραντος δρόμος
που πάλι διακλαδίζεται σ΄ άλλον,
που πάλι διακλαδίζεται σ΄ άλλον,
κάπου τελειώνει.’’
Ιωάννα Ναούμ.
Βιογραφικό
Γεννήθηκε το 1959 στο Κλειδί Ημαθίας. Σπούδασε οικονομικά στην Α. Β. Σ. Θεσσαλονίκης. Με την φωτογραφία ασχολείται συστηματικά από το 1988. Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Ενεργό μέλος του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης. Φωτογραφίες και εργασίες του έχουν δημοσιευθεί σε περιοδικά και έχουν γίνει αφιερώματα στον ημερήσιο τύπο και στα Μ. Μ. Ε. (Περιοδικό ΑΝΙΧΝΕΥΣΕΙΣ Οκτώβριος του 1995,εφημ. ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ Οκτώβριος του 1993, Ε Τ3 Σεπτέμβριος του 1998, κ.λ.π.).
Από το 1990 παρουσιάζει δουλειές του σε εκθέσεις.
Λιαπόπουλος Αργύρης
Λεχόβου 39,566 26, Συκιές, Θεσσαλονίκη, Τηλ. (031)658-743, 247-349
ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ
1993 " ΤΣΙΝΑΡΙ’ 92" στο καφέ σιλό του ΜΥΛΟΥ (Παρουσίαση 2 φωτογράφων)
1995 " ΚΙΝΗΣΗ ΒΟΥΒΗ" στο ΓΑΛΛΙΚΟ ινστιτούτο Θες/νίκης και κατόπιν με διαφοροποιήσεις στο ΧΟΡΤΙΑΤΗ και στις ΣΕΡΡΕΣ.
1996 "ΤΟΠΙΩΝ ΥΠΕΡΒΑΣΙΣ" στο ινστιτούτο GOHTHE Θες/νίκης (Παρουσίαση 3 φωτογράφων)
1997 "ΤΣΙΝΑΡΙ’ 97" στην Γκαλερί ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ στα πλαίσια της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης και μετά στη ΦΛΩΡΙΝΑ.
1998 "TANGOS" στο καφέ ΝΙΚΗΣ 35 (Θεσσαλονίκη) και μετά στην ΕΔΕΣΣΑ.
1999 "ΚΥΚΛΑΔΕΣ" στην Γκαλερί ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ στα πλαίσια της PHOTOSYNKYRIA 10+1και μετά στη ΘΕΡΜΗ και στο ΚΑΜΑΡΙ της ΣΑΝΤΟΡΙΝΗΣ
ΚΥΡΙΟΤΕΡΕΣ ΣΥΜΜΕΤΟΧΕΣ ΣΕ ΟΜΑΔΙΚΕΣ
1992 "ΛΙΜΝΗ ΔΟΪΡΑΝΗ" Καφέ-Γκαλερί Ερωδός (Θες/νίκη)
1993 "Η ΠΟΛΗ ΜΑΣ" Γαλλικό Ινστιτούτο Θες/νίκης
1994 "ΠΥΡΓΟΣΠΙΤΑ ΤΗΣ ΜΑΝΗΣ" Αίγλη (Γενί-χαμάμ)
1996 "Η ΚΑΘ’ ΗΜΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ"
Web site όπου παρουσιάζονται έργα του Αργύρη Λιαπόπουλου:
http://www.alpha.net.gr/art/photo.htm