Τη Δευτέρα στις 24 Απριλίου ο Κυριάκος Κατσαρέας θα παρουσίασε τα 25 χρόνια της φωτογραφικής του πορείας στο CAFE BAZAAR με ελεύθερη και δωρεάν είσοδο.
Γεννημένος στη Θεσσαλονίκη όπου και ζει, ασχολείται επαγγελματικά με τη φωτογραφία από το 1997 όταν και δημιουργεί το πρώτο του studio.
Με χαρακτηριστικά του την ιδιαίτερη χρήση του φωτός και την σκηνογραφική όσο και σκηνοθετική του προσέγγιση αναδεικνύεται στο χώρο της μόδας και της διαφήμισης.
Το φωτογραφικό του ταξίδι παρουσιάζεται σε τρεις ενότητες.
Στην πρώτη, θα παρουσιάσει δουλειές από την πολύ πρώιμη φωτογραφική του εποχή, με την είσοδο του στο Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης το 1992.
Εκεί, όπου ανακαλύπτει ότι μπορεί να “διηγηθεί” τις ιστορίες του και να πλάσει τον προσωπικό φανταστικό κόσμο του, μέσω της φωτογραφίας.
Τα ερεθίσματά του κοινωνικά, βιωματικά, φανταστικά…
Στη δεύτερη ενότητα θα παρουσιάσει δουλειές της πολύ πρώιμης επαγγελματικής του διαδρομής.
Και τέλος, στην τρίτη ενότητα, θα δούμε δουλειές από την μετέπειτα πορεία του, την καθιέρωση στον χώρο της μόδας και, φυσικά, προσωπικά του έργα.
Η παρουσίαση ξεκίνησε με δουλειές της εποχής των πρώτων προσεγγίσεων του μέσου, της εποχής των πρώτων πειραματισμών με το φως, τις φόρμες, τους όγκους, τις διαγώνιες γραμμές και όλα αυτά που συμβάλουν στην δόμηση μιας φωτογραφίας.
Στη συνέχεια, αναλύθηκε και συζητήθηκε ο τρόπος και οι ανάγκες που οδήγησαν το φωτογράφο στη διερεύνηση των πεδίων για ….συμμετοχή του ανθρώπινου στοιχείου στις φωτογραφίες του.
Με όχημα την φωτογραφία και επιβάτη τον άνθρωπο, είδαμε πως το έργο του περνάει σε πιο σύνθετες εικόνες.
Μέσα από διαφορετικές εργασίες, αναπτυγμένες με χρονολογική σειρά, είδαμε την πνευματική κυρίως εξέλιξη του δημιουργού, ο οποίος με διαδοχικές αναζητήσεις στήνει το όραμά του για μία τέχνη που θα έχει θέση στην κοινωνία. Είδαμε εργασίες (σειρές φωτογραφιών) όπου οι φόρμες και οι γραμμές παίζουν καταλυτικό ρόλο στην δόμηση της εικόνας, η οποία σε συνδυασμό με την σκηνοθετημένη ανθρώπινη παρουσία, μεταφέρουν μηνύματα πλέον και καταγράφουν μια κοινωνία που έχει χάσει τη φωνή της……
……….ο άνθρωπος μέσα στις καινούργιες φωτογραφίες του, δηλώνει την παρουσία ως θύτης και ως θύμα ταυτόχρονα, ακροβατώντας ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, μεταξύ οικείου και ανοίκειου…….
Η φωτογραφία του, πλέον, έχει μεταφερθεί, σχεδόν, στο studio, όπου ……….όλα μπορούν να είναι ελέγξιμα, όπου άνθρωποι , χρώματα, φόρμες, γραμμές, όγκοι, τεχνικές, και η κινητήρια δύναμη στην φωτογραφία το φως, σκηνοθετούν υπό την καθοδήγησή του ιδέες, εκφράζουν απόψεις, καταγράφουν καταστάσεις, για να μας ταξιδέψουν………..