Σφαγεία – Στα Δυτικά της Θεσσαλονίκης

«Σφαγεία – Στα Δυτικά της Θεσσαλονίκης»

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης συμμετέχει με μία ομαδική έκθεση φωτογραφίας στο 9ο Photonet Show. Το 9ο Photonet Show, είναι μία «κλαδική», επαγγελματική έκθεση που έχει σαν άξονα τη φωτογραφία και θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 2 και την Κυριακή 3 Απριλίου,  στο ξενοδοχείο Porto Palace της Θεσσαλονίκης (26ης Οκτωβρίου 65).

Η έκθεση με τίτλο «Σφαγεία – Στα Δυτικά της Θεσσαλονίκης» είναι μία πρωτότυπη παραγωγή που έγινε ειδικά για την συγκεκριμένη παρουσία του ΦΚΘ στη διοργάνωση και έχει σαν πρόθεση να παρουσιάσει μέσα από διαφορετικούς τρόπους φωτογράφισης, έκφρασης, θεματικής και αισθητικής προσέγγισης την άγνωστη σε πολλούς περιοχή και τα μυστικά της (περιοχή στην οποία βρίσκεται και το ξενοδοχείο που φιλοξενεί το Photonet Show).

Στην έκθεση συμμετέχουν οι:

Αθανάσιος Αθανασιάδης, Ανδρέας Βενιανάκης, Ηρώ Βέργου, Δημήτρης Δικμάνης, Ιωάννα Καραγιαννίδου, Βασίλης Καρκατσέλης, Δώρα Κατάκη, Αγάπη Κοσμίδου, Μαρία Λαμπριανίδου, Βασίλης Μαντάς, Ερασμία Μεταλλίδου, Λευτέρης Μικρός, Ελένη Μπεκιασβίλη, Σταύρος Ξηρός, Νίκος Πρίπορας, Μένη Σειρίδου, Άγγελος Σοφιανίδης, Θωμαή Τζήμου, Έλσα Τζιάνα, Αντριάνα Τυροπώλη και η Αλεξάνδρα Φωτειάδου.

 

Κείμενο στον τοίχο της έκθεσης

«Σφαγεία – Στα Δυτικά της Θεσσαλονίκης»

«Συναμφότερον». (Το κάθε τι είναι ένα και πολλά πράγματα μαζί).

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης συμμετέχει στο 9ο Photonet Show με μία ομαδική έκθεση φωτογραφίας, με μία πρωτότυπη παραγωγή που έγινε ειδικά για την συγκεκριμένη παρουσία του ΦΚΘ στη διοργάνωση και έχει σαν πρόθεση να παρουσιάσει την άγνωστη σε πολλούς περιοχή γύρω από το ξενοδοχείο που φιλοξενεί το Photonet Show.

Βρισκόμαστε στην «Περιοχή των Σφαγείων».

Σήμερα στην άλλοτε περιοχή των σφαγείων και των εργαστηρίων επεξεργασίας δέρματος έχει απομείνει μόνο το κτίριο των παλιών δημοτικών σφαγείων, που ανακαινίστηκε πρόσφατα από το Δήμο. Βρισκόμαστε στη βιομηχανική περιοχή της πόλης, δίπλα στο εμπορικό τμήμα του λιμανιού.

Το κτίριο των παλιών δημοτικών σφαγείων χτισμένο το 1896-97, λειτούργησε ως το 1988 – με μια μικρή παύση την περίοδο 1978-1980, οπότε έκλεισε προσωρινά, προκειμένου να επισκευαστούν ζημιές που προκλήθηκαν από τον σεισμό του 1978. Το 1994 το κτίριο χαρακτηρίστηκε διατηρητέο, ως τυπικό δείγμα βιομηχανικής αρχιτεκτονικής των τελών του 19ου – αρχών του 20ου αιώνα. Υπήρξε ανάμεσα στα έργα που εισήγαγαν την Θεσσαλονίκη στη νεωτερική εποχή, στα τέλη του 19ου αιώνα. Κατ’ αντιστοιχία, μετά από την πρόσφατη ανακαίνισή του, ο χώρος μπορεί τώρα να συμβάλει στην ανάπτυξη της πόλης, μέσα από ένα καινοτόμο πολιτιστικό πρόγραμμα.

Το ξενοδοχείο στο οποίο φιλοξενείται η έκθεση, καθώς και οι διπλανοί συναυλιακοί χώροι με τις νέες τους χρήσεις αποτελούν παραδείγματα επανένταξης στη σημερινή ζωή των παλαιών μονάδων επεξεργασίας δέρματος.

 

Παραστατικότητα/Ντοκουμέντο

 

Ντοκουμέντο: τεκμήριο, απόδειξη, απείραχτα στοιχεία της πραγματικότητας. Ελεύθερη, αδιαμόρφωτη, αντικειμενική καταγραφή της πληροφορίας.

Η φωτογραφία «ντοκουμέντου» πρέπει να είναι θεωρητικά τουλάχιστον ακριβής του τόπου. Εκλαμβάνεται ως πιστή αναπαράσταση της πραγματικότητας και αντιτίθεται στην καλλιτεχνική απεικόνιση, που σημαίνει συναίσθημα και εκφραστικότητα, εξιδανίκευση (γενική), χρήση εξιδανικευμένων σχημάτων, συνθέσεων, φόρμας. (Απόφαση για χρήση χρώματος)

Ντοκιμαντέρ: Μη αφηγηματική παράθεση καταστάσεων, εικόνων (έλλειψη μυθιστορηματικής υπόθεσης), μη καλλιτεχνική απόδοση (φλου, σκηνοθεσία, αναπαράσταση, δημιουργικό κοντράστ κτλ)

Η φωτογραφία ντοκουμέντου είναι ανοικτή σε χρήσεις, αναγνώσεις, ερμηνείες.

Αφήγηση

 

 Σε αντίθεση με το δοκίμιο και τη διήγηση, που έχουν αυστηρή διάταξη και συγκεκριμένη/καθορισμένη  μορφή, η αφήγηση χρησιμοποιεί την όποια εικόνα νομίζει πως θα δώσει ζωντάνια στην περιπέτεια για την οποία θα ήθελε να μας μιλήσει. Η αφήγηση μοιάζει με τη χαλαρότητα του προφορικού λόγου, έναντι του γραπτού. Η αξία της αφήγησης σχετίζεται με την ευφράδεια και την παραστατικότητα του αφηγητή και μπορεί να περιλαμβάνει ιστορία, προφορική παράδοση και παραμύθια, προσωπικές εμπλοκές και σχετικές περιφερειακές  εξιστορήσεις.

Περί προσωπικής εμπειρίας

 

Για να πραγματοποιηθεί έργο πρέπει να οριστεί η ταυτότητα της εμπειρίας του φωτογράφου με τον εαυτό του περιεχομένου του δοσμένου τοπίου. Η εμπειρία απαιτεί χρόνο.  Η κατανόηση της εμπειρίας και η μετατροπή της σε αποφασισμένη έκφραση και φωτογραφικό ή άλλου τύπου έργο, απαιτεί χρόνο ανάλυσης και χρόνο εκτέλεσης.

Προσωπική εμπλοκή, όχι αναμνήσεις αλλά εμπειρία.

Όπου γυρίζεις, όπου βρίσκεσαι, εκεί ανήκεις. Όχι τι κοιτώ αλλά τι βλέπω. Πως το φωτογραφίζω;

Λίγα λόγια για το 9o PHOTONET SHOW

ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ PORTO PALACE ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (02-03 Απριλίου 2016)

Το σταθερό ραντεβού  στη Θεσσαλονίκη των φωτογράφων και βιντεοληπτών της Βόρειας Ελλάδας με τις κορυφαίες ελληνικές εταιρίες του Ιmaging είναι γεγονός!

Tο περιοδικό Photonet και κάποιες από τις κορυφαίες εταιρίες του χώρου του Imaging δίνουν το παρών στο σταθερό ραντεβού της διετίας με τους φωτογράφους και βιντεολήπτες, στο ξενοδοχείο Porto Palace, στο 9Ο Photonet Show, στην έκθεση θεσμό για τη Βόρεια Ελλάδα.

 Oι εταιρίες που θα λάβουν μέρος στο 9ο Photonet Show είναι οι παρακάτω:

Alboom Digital, Αλεξάνδρου Χ. & ΣΙΑ Ε.Ε., Art Point, Γκάτζιας Μιχάλης – Hellenic Photo Frame, Cobra Center Ltd, Divitec A.E., Ελληνικές Χαράξεις, Fujifilm Hellas A.E., Greece Representative Office Canon Europa NV, Greek Rotors, Fotoflex- Καμπανάος ΜάριοςIconnet – Ψηφιακή Επιλογή Α.Ε.Kογχυλάκης Ι. Α.Ε., Manios Cine Tools, My albums, Photostation IKE, Prolab, Ricoh Imaging Greece Cyprus, Στάμος Α.Ε., Zegetron A.E.

Η εκδήλωση είναι υπό την αιγίδα του Σ.Ε.Κ.Α.Φ.

Το ωράριο λειτουργίας της έκθεσης είναι: Σάββατο και Κυριακή 11:00π.μ-19:00μμ

Παράλληλα με την έκθεση, θα διεξαχθεί σεμινάριο Video με εισηγητή τον Επίκουρο  Καθηγητή του Τμήματος Κινηματογράφου της Σχολής Καλών Τεχνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστήμιου Θεσσαλονίκης. Γιάννη Κολαξίζη και σεμινάριο Φωτογραφίας με τον επαγγελματία φωτογράφο και καθηγητή φωτογραφίας Γιώργο Κούκο.

Tα φτερά της Red Bull θα είναι εκεί το Σάββατο 2 Απριλίου για να απογειώσουν την ήδη επιτυχημένη πορεία της διοργάνωσης και να προσφέρουν δωρεάν ενέργεια στους συμμετέχοντες και στους επισκέπτες της έκθεσης.

 

Σχόλιο για την έκθεση από το FB

Περάσαμε υπέροχα. Οι φωτογράφοι ήταν εκεί και μας ξενάγησαν στο έργο τους. Η έκθεση για τα ¨Σφαγεία¨ του Φωτογραφικού Κέντρου ξεχώριζε για τρεις πολύ συγκεκριμένους λόγους, που πολύ καλά θα κάνανε να τους λάβουν υπ όψιν τους οι υπεύθυνοι και των άλλων ομάδων, που εκθέταν σε διπλανούς χώρους..

1ον. Ήταν έκθεση με δομή, αρχή, μέσον και τέλος. Στους τρεις τοίχους που καταλάμβανε πέρναγες με σαφήνεια από την μία φωτογραφία στην άλλη δίχως να χάνεται η ενότητα του συνολικού έργου αλλά και δίχως να καταστρέφεται η προβολή του κάθε ξεχωριστού φωτογράφου. Θα την παρουσίαζα, σε όποιον δεν την είδε, σαν ένα ενιαίο σύνολο από λαμπρά ξεχωριστά επί μέρους τμήματα.

2ον. Ήταν ενιαίου θέματος σε αντίθεση με όλες τις άλλες, που δίναν εντύπωση συνονθυλεύματος σε λαϊκή εμποροπανήγυρη.  Τολμούσε να ενοποιήσει σε μία ενορχηστρωμένη απόλυτα και αυστηρά οργανωμένη δομή διαφορετικότητες φωτογραφικών προσεγγίσεων και επί μέρους θεματολογίας. Κάτι σαν ένα από τα πολλά.

3ον. Ήταν μία έκθεση που δεν είχαμε ξαναδεί. Τα μέλη της ομάδας είναι προφανές πως δούλεψαν έξυπνα για να βρουν τη θεματική τους και να μας παρουσιάσουν πολυδιάστατα μία «γωνία»  της πόλης μας, που αν και πολλές φορές το χρησιμοποιούμε, ελάχιστες κοιτάζουμε μέσα του.

Δήμητρα Κυριακίδου, Εκπαιδευτικός.