Αμφίδρομη Έκθεση με τίτλο: "Lomo Walls".
Στον εκθεσιακό χώρο ΣΥΝΠΡΑΞΗ, Βενιζέλου 70, σε συνεργασία με την Σύμπραξη και την Αρσις.
Πρώτα απ’ όλα – ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΛΟΜΟΓΡΑΦΙΑ;
Η Λομογραφική εταιρεία ιδρύθηκε το 1992 στην Βιέννη, από Αυστριακούς φοιτητές οι οποίοι ανακάλυψαν την ομώνυμη Ρωσική αυτόματη κάμερα και δημιούργησαν ένα εντελώς νέο είδος φωτογραφίας, την ΛΟΜΟΓΡΑΦΙΑ. Τα κεντρικά γραφεία στην Βιέννη ξεκίνησαν ως ένα καλλιτεχνικό σχέδιο, οργανώνοντας εκθέσεις και happenings με χιλιάδες ανθρώπους να συμμετέχουν σαν εκθέτες ή καλεσμένοι, ακολουθώντας αμέσως την ιδέα της Λομογραφίας. Σήμερα η Λομογραφική εταιρεία έχει ένα παγκόσμιο δίκτυο από πρεσβείες, ενώ η ιδέα της Λόμο έχει γρήγορα εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο μέσα από εκθέσεις και άλλες εκδηλώσεις.
Η Λομογραφία δεν επιδιώκει να διακόψει τη ζωή, αλλά να γίνει μέρος αυτής, πηγαίνοντας πέρα από την κλασσική ή την επαγγελματική φωτογραφία. Γι αυτό οι κύριοι στόχοι της Λομογραφίας δεν είναι το τέλειο καδράρισμα, η ποιότητα ή οι κανόνες μιας επαγγελματικής φωτογραφίας, αλλά η αυθόρμητη φωτογράφηση της καθημερινής ζωής, με αναπάντεχα αποτελέσματα ορισμένες φορές. Η Λομογραφία έχει δημιουργήσει τους δικούς της κανόνες, τους οποίους μπορείτε να δείτε μαζί με περισσότερες πληροφορίες στην ιστοσελίδα www.lomography.com
ΜΗΧΑΝΕΣ – ΛΟΜΟ: Εκτός από ξεχωριστές ιδέες η Λόμο προσφέρει επίσης και ξεχωριστές φωτογραφικές μηχανές... όχι μόνο την κλασσική Ρώσικη Λόμο, αλλά επίσης και τα νέα της προϊόντα με 4 ή ακόμα και 9 (!!!) φακούς, SUPER SAMPLER, ACTION SAMPLER, POP 9,...πετυχαίνοντας μια σειρά από φωτογραφίες μόνο με ένα κλικ, δίνοντας σου την ευκαιρία να συλλάβεις την κίνηση σε μία κανονικού μεγέθους φωτογραφία (δες την αρχειοθήκη μας )!!!
ΛΟΜΟ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ: Εδώ και ένα χρόνο η Geda Böck (Πρεσβεία – Λόμο της Θεσσαλονίκης) και ο Βασίλης Καρκατσέλης (Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης) δημιουργούν μία ομάδα από Λομογράφους στην Βόρεια Ελλάδα, συνδέοντας άτομα που ήδη γνωρίζουν την Λόμο-Κάμερα και ανακαλύπτοντας νέους που ενδιαφέρονται, επειδή στο κάτω - κάτω όλοι μπορούν να μας ακολουθήσουν!!! Είμαστε ανοιχτοί στον καθένα που επιθυμεί να βρει τον προορισμό του ως παθιασμένος Λομογράφος... γι’ αυτό δοκίμασε το! Αν έχεις ήδη μία Λόμο-Κάμερα δείξε μας τις φωτογραφίες σου, αν όχι δανείσου μία από εμάς και μάθε γι αυτήν (καθώς και να την αγαπάς).
ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ: Η πρώτη μας εκδήλωση στην Θεσσαλονίκη έλαβε μέρος τον περασμένο χειμώνα, αφού επί μήνες συλλέξαμε φωτογραφίες Λόμο από όλη την Ελλάδα. Τον Φεβρουάριο, σε χώρο του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και για δύο εβδομάδες, εκθέταμε αλλά και συλλέγαμε την ίδια στιγμή νέες φωτογραφίες, χτίζοντας Λόμο τοίχους από πολλά διαφορετικά κομμάτια και γιορτάζοντας σε ατμόσφαιρα παραλίας μέσα στον χειμώνα...δείτε τα αποτελέσματα εδώ!
Πολλά άτομα ήρθαν για να δουν τους Λόμο τοίχους που μόνοι μας κατασκευάσαμε και φυσικά ήθελαν και οι ίδιοι να δοκιμάσουν αυτές τις καινούριες τρελές κάμερες... πολλές καινούριες φωτογραφίες έγιναν κατά την διάρκεια της έκθεσης αλλά και μετά. Αυτό ήταν η αρχή για μας, τώρα συνεχίζουμε...
Επισκεφθείτε τους Λόμο – τοίχους μας στο διαδίκτυο με φωτογραφίες από τους:
.....Βασίλης Καρκατσέλης, Geda Böck, Καίτη Παπαναούμ, Χρυσούλα Μαμόγλου, Μανώλης Κασιμάτης, Σταύρος Δαγτζίδης, Δημήτρης Μαστοράκος, Γιώργος Εόθης, Ελεονόρα Νικολαϊδου, Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, Τασούλα Δημητριάδη, Δημήτρης Κιοσέογλου .....
ΣΧΕΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ: Το επόμενο σχέδιο μας είναι ήδη υπό εξέλιξη, περισσότερα γι αυτό μπορείτε να βρείτε στο κομμάτι/κουμπί “εκθέσεις εκτός του Φωτογραφικού Κέντρου”. Απλώς για να γνωρίζετε...πρόκειται για μια έκθεση με πολλά happenings, στο κέντρο της πόλης και είστε ευπρόσδεκτοι να συμμετάσχετε!!!
Για περισσότερες πληροφορίες, για να αγοράσετε ή να δανειστείτε φωτογραφικές μηχανές, να εγγραφείτε στην λίστα e-mail ή για μια συζήτηση σχετικά με το τι είναι Λόμο, επικοινωνήστε με την
Geda Böck – Πρεσβεία Λόμο στην Θεσσαλονίκη
Βασ. Όλγας 128
Τ.Κ. 54645, Θεσσαλονίκη
Τηλ. 0310-818887, κινητό 0944-983446
e-mail: gedalaura@gmx.at
Παραθέτουμε (στα Αγγλικά μέχρι να μεταφραστεί) τους 10 άκρως ιδιαίτερους και γι αυτό ξεχωριστούς κανόνες της Λομογραφίας προς κατανόηση του τι σημαίνει το φωτογραφίζω σα Λομογράφος και πόσο αυτό το είδος διαφέρει από την άλλη φωτογραφία.
Είναι οι φτηνές πλαστικές κάμερες Λόμο που δώνανε το όνομα τους στη Λομογραφία, αλλά αυτό που την κάνει να διαφέρει απόλυτα από κάθε άλλη κατηγορία ή είδος φωτογράφησης είναι το πώς αντιμετωπίζουμε/υπολογίζουμε την φωτογραφική μηχανή, το πώς τον φωτογράφο, το πώς το μοντέλο και τη ζωή μπροστά από την κάμερα, το πώς τυπώνουμε τις εικόνες μας, το πώς παρουσιάζουμε το δημιουργικό μας έργο.
Στη Λομογραφία διαφέρει ο τρόπος με τον οποίο κρατάμε την κάμερα και φωτογραφίζουμε. Διαφέρει το τι περιμένουμε από μια φωτογραφία μας. Στη Λομογραφία αρνούμαστε τη βασική αρχή ελέγχου του τελικού αποτελέσματος, μέσω του τι θα περιλαμβάνει το κάδρο μας και τι θα αφήνει απ έξω (δεν σκοπεύουμε από το προσοφθάλμιο). Στη Λομογραφία αφήνουμε οργανωμένα πολλά πράγματα στην τύχη και τους νόμους του χάους. Στη Λομογραφία είναι βασικό το ότι δεν αποζητάμε ή μάλλον αδιαφορούμε για την τελειότητα της μηχανικής καταγραφής, το γράψιμο του φακού και διάφορα τέτοια, ανούσια για τη δύναμη μιας φωτογραφίας, ψευτοερωτήματα. Η Λομογραφία είναι ζωή, παρέα, κέφι, γλέντι για το αναπάντεχο. Ο Λομογράφος προβάλει το κέφι και τις φωτογραφίες του, όχι για να τονίσει τη σημασία της ιδιαίτερης καλλιτεχνικής γραφής του, αλλά για να τονίσει το μαζί. Στη Λομογραφία όλες οι φωτογραφίες έχουν τη δική τους δύναμη και σημασία, έχουν τη θέση τους ανάμεσα μας, από τη στιγμή που θα τις προτείνει ο δημιουργός τους, για τούτο και δε χωρίζονται σε καλές και κακές φωτογραφίες. Στους Λομογράφους δε διδάσκεται σύνθεση, βάθος πεδίου, αντιθέσεις, χρωματικές αποκλίσεις και όλα τα αλλά στερεότυπα της φωτογραφικής εκπαίδευσης, αλλά απαίτηση για συμμετοχή στη ζωή με το όπλο/εργαλείο που μπορεί να διαθέτει ένας φωτογράφος της LOMO, τη φωτογραφική του μηχανή. Γι αυτό και πάρα το ότι στις εκθέσεις μας υπάρχουν κάπου τα ονόματα των όσων συμμετέχουν στην έκθεση, οι φωτογραφίες τους δεν εκτίθενται ποτέ σε κορνίζες και μεμονωμένα, αλλά σε ενότητες (LOMO WALLS), ανακατεμένες με φωτογραφίες άλλων και πολλές φόρες σε πολλαπλές εκτυπώσεις που δημιουργούν σχηματισμούς σε βάρος του επί μέρους φωτογραφικού έργου.