Σάββατο 18 Οκτωβρίου, μετά τις 7 το απόγευμα, στον πεζόδρομο της οδού Παπαμάρκου, πλατεία Άθωνος
Πρόκειται για μία ιδέα που η απαρχή της ανήκει στη μελέτη του Γιάννη Μήτρου και της ομάδας του AlmaKalma όσο αφορά στη διερώτηση: «τι είναι γυναίκα;». Υιοθετώντας την λακανική προσέγγιση η ομάδα εργάστηκε πάνω στο project « Έρως και Επανάσταση» ενώ συνεχίζει να εργάζεται πάνω σε ένα τρίπτυχο σόλο-περφόρμανς υπό το γενικό τίτλο: «Η – Διαγραμμένο ή η γυναίκα μη-Όλη». Με αφορμή αυτήν την εργασία προέκυψε η ιδέα του ανοιχτού δρώμενου «F-F» που την παραγωγή της ανέλαβε το νεοϊδρυθέν Workcenter-AlmaKalma με τη συνεργασία του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και άλλων καλλιτεχνών όπως οι μόνμοι συνεργάτες της AlmaKalma από το Παρίσι, η Anemicinema (Άκης Κερσανίδης, Χρύσα Τζελέπη) από τη Θεσσαλονίκη και εθελόντριες/ές που θα πλαισιώσουν ενεργά το δρώμενο.
Ο χώρος της δράσης θα είναι ο πεζόδρομος της Άθωνος όπου βρίσκεται η γκαλερί του εικαστικού Βασίλη Καρκατσέλη ο οποίος την παραχωρεί για τις ανάγκες της δράσης.
F-F OR SANTA SACRE
Η πρόταση αφορά στην παραγωγή μίας εικαστικής-live performance (με φωτογραφία, χαρακτική, videoart, χορό, κίνηση, απαγγελία, μουσική και πολλά διαδραστικά άλλα) σε ανοικτό περιβάλλον, η οποία πραγματεύεται το ζήτημα της εμφυλότητας στο σύγχρονο κόσμο και πιο συγκεκριμένα τον τρόπο που ο δυτικός κόσμος εγκαθίδρυσε το sex-market εκκινώντας από την ακραία εκχυδαϊσμένη εκμετάλλευση της θηλυκότητας ως τέτοιας.
Η παγκόσμιο/ποιητική λειτουργία της μαζικής εικόνας πολλαπλασιάζει τους τρόπους κατασκευής ενός φαντασιακού που συλλαμβάνει τη σεξουαλικότητα ως πορνογραφικό σύμπτωμα μίας βιομηχανίας σωμάτων τα οποία αποτελούν αντικείμενα-ευχαρίστησης του υποτιθέμενα «κυρίαρχου» φύλου. Από τις απάνθρωπες συνθήκες που βιώνουν οι γυναίκες σε χώρες όπως το Πακιστάν ή την Ινδία, όπου οι ομαδικοί βιασμοί είναι ίδιον της καθημερινότητας μέχρι την «εκλεπτυσμένη» βαρβαρότητα της δύσης πάνω στο γυναικείο σώμα, η καταστασιακή σχέση μεταξύ της εμφυλότητας και της σεξουαλικής αυτοδιάθεσης εμπεριέχει την ίδια τροπικότητα. Εκείνης του πραγμοποιημένου σώματος ή της πραγμο/ποιημένης λογικής του ύστερου καπιταλισμού. Η «ιερή» συνύπαρξη ιδεοληπτικά ανδροκρατούμενων θρησκειών ή παραφράσεων διαφόρων «ιερών» κειμένων που πλέον εγγράφονται κι αυτά στο διαδικτυακό «σύμπαν», χωρίς κανένα φραγμό της αγοραίας απόλαυσης, ενισχύουν το φαινόμενο της απόλυτης κτηνωδίας απέναντι στη θέση της γυναίκας. Η θέση αυτή είναι συμβολική και αφορά στην αυτοδιάθεση του ανθρώπου ως προς την εμφυλότητά του στο βαθμό που αυτή δεν ορίζεται από τους οργανικούς τελεστές ούτε υπόκειται στη βιολογία του κανονικού(normal) που με τόσο απλοϊκό τρόπο η σύγχρονη επιστήμη των φύλων προσπαθεί να καταδείξει υποταγμένη στη λογική του κέρδους.
Αυτό καταδεικνύεται στην ζωντανή «εγκατάσταση» όπου η διαμόρφωση ενός πολυσύνθετου ζωντανού γλυπτού κυριαρχεί στο χώρο και αναδύει πολλαπλά σημαίνοντα. Ταυτόχρονα, πραγματεύονται το θέμα των εικαστικών, κινηματογραφικών και ηχητικών τοπίων. Ο κόσμος καλείται να γράψει κάποιες φράσεις στα σώματα των performers σε όλη τη διάρκεια της δράσης ενώ το δρώμενο κορυφώνεται με μία κραυγή ελευθερίας η οποία καταλήγει σε μία εκκωφαντική σιωπή την οποία διαδέχεται μία άρια.
Η κεντρική ομάδα δράσης είναι διεθνής και αποτελείται από διάφορους ανεξάρτητους και διακεκριμένους καλλιτέχνες που συνεργάζονται με την almakalma-R.L.P.A. στα πλαίσια διεθνών projects.
Η ενεργή συμμετοχή δημιουργών της πόλης, όπως αυτών του Φωτογραφικού Κέντρου Θεσσαλονίκης, κατά τη διάρκεια της δράσης προσδίδει μία ιδιαίτερη δυνατότητα καταγραφής που ενδεχομένως θα αποτελέσει υλικό για μία μελλοντική αναψηλάφηση του θέματος της «Δράσης» σε μελλοντικό διαφορετικό τόπο και χρόνο.
Ο τίτλος είναι το διπλό F που σε πρώτη ανάγνωση σημαίνει «free femme» ενώ σε δεύτερη και τρίτη ανάγνωση αφορά τον αναδιπλασιασμό, το συμβάν του Δύο, τον Έρωτα. Το Santa-Sacre αποτελεί ένα παιχνίδισμα που σηματοδοτείται από τα προηγούμενα ενώ ταυτόχρονα λειτουργεί υπονομευτικά πάνω στο σημαίνον «ιερό».