23-25/9 Ομαδική έκθεση φωτογραφίας κτλ με θέμα τη Μουσική, στα πλαίσια του 2ου ΦΕΣΤΙΒΑΛ Κ.Ο.Θ. UNDERGROUND, στο Block 33 (26ης Οκτωβρίου 33, Σφαγεία), Θεσσαλονίκη.

2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ "Κ.Ο.Θ. UNDERGROUND"

23-25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011, στο BLOCK 33

Το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης συνεχίζοντας τον αγώνα του για μία δημιουργική διάδραση των τεχνών, ικανής να διευρύνει τα όρια της κάθε μίας ξεχωριστά, για δεύτερη χρονιά εφέτος, συμμετέχει σε ένα πολυμορφικό τριήμερο πανηγύρι για τη μουσική, γεμάτο μουσική και άλλες τέχνες όλων των μορφών και φυσικά φωτογραφία. 
Μουσικοί που εκπροσωπούν διαφορετικά είδη συνυπάρχουν σε έναν μεγάλο και πολυδαίδαλο χώρο, σε ένα όλο υποσχέσεις περιβάλλον, με άλλους καλλιτέχνες, άλλων τεχνών, για τη δημιουργία μιας πρωτόγνωρης εμπειρίας, που προκαλεί τον προβληματισμό για τη συνύπαρξη του διαφορετικού, τόσο στους θεατές, όσο και στους συμμετέχοντες, όπως θα αντέγραφε κάποιος από τα αρχεία μας.
Στις διαφορετικές σκηνές του χώρου, τα παράλληλα μουσικά προγράμματα θα εναλλάσσονται με κάποια ελεύθερη χαοτική ακολουθία. Το κοινό μετακινείται από την μία στην άλλη μέσω των εικαστικών έργων που βρίσκονται ανηρτημένα στους συνδετήριους τοίχους και αίθουσες ή των διαδραστικών προβολών, των ενημερωτικών περιπτέρων και happenings. Διαφορετικές γλώσσες και συστήματα της τέχνης, χαλαρά και σε ατμόσφαιρα γιορτής, βρίσκονται στον ίδιο χώρο και διαλέγονται για τον κοινό τους αγώνα, ατομικά και συλλογικά, για την ίδια την τέχνη τους, αλλά και προς μία νέα μορφή αναγκαίας διακαλλιτεχνικής επικοινωνίας, ανταλλαγής προβληματισμών και δημιουργικού διαλόγου για τις μεταξύ τους σχέσεις, για την απαίτηση ουσιαστικής μεταφοράς εμπειριών από την μία στην άλλη, για τον δομικό ρόλο της τέχνης στη σημερινή σε κρίση κοινωνία, για την απόκλισή της από τα σύγχρονα ήθη και έθιμα και την εξάρτησή της από μία περιχαρακωμένη κάστα μυημένων, άρα και για τους συνδετήριους λώρους με τον άνθρωπο και το κοινό τους.

Βασίλης Καρκατσέλης

 

Σαν υστερόγραφο


- Πως βλέπεις το όλον εγχείρημα;
- Τρομακτικά ελπιδοφόρο. Παιχνίδι πάνω στο δύο. Δύο μουσικές σκηνές σε συνεχή εναλλαγή, δύο διαφορετικοί εκθεσιακοί χώροι, τόσο ξεχωριστοί, και μεταξύ τους και στην αντιμετώπιση του θέματος και στον τρόπο ανάρτησης των έργων. 
Από τη μία σκηνή, για να πας στην άλλη, βλέπεις εικόνες. Από την μία έκθεση για περάσεις στην άλλη, ακούς μουσική. Καταπληκτικό δέσιμο.
- Για μένα το πιο σημαντικό είναι το ότι παραβρίσκεσαι στο χώρο για πάρα πολλές ώρες, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να ακούς διαφορετικά είδη μουσικής πίνοντας χαλαρά το ποτό σου, αλλά και να βλέπεις πολλές φορές τις ίδιες φωτογραφίες, με διαφορετική, όμως, ματιά και διάθεση κάθε φορά, κάτι που βοηθάει πολύ και στο να αντιληφθείς αυτό που ήθελε να πει ο καλλιτέχνης και στην επικοινωνία μαζί τους. Σε μια έκθεση συνήθως πηγαίνεις για λίγο ή πολύ, βλέπεις ότι προλάβεις να δεις και να καταλάβεις, και φεύγεις, μερικές φορές χωρίς να έχεις κατανοήσει το έργο. Εδώ, αντίθετα, το βλέπεις, το συζητάς με την παρέα και το ποτό σου στα τραπεζάκια, και καθώς ξαναμπαίνεις στην αίθουσα για μια συναυλία, το αντικρίζεις ξανά με άλλο μάτι. Αυτή η συμβίωση για ώρες με κάποια έργα σε ένα δυναμικό καλλιτεχνικό πεδίο είναι κάτι πρωτόγνωρο.
- Βοηθάει και η θεματική, ο κοινός με τις λοιπές εκδηλώσεις, θεματικός άξονας. Σε μουσικές εκδηλώσεις μία έκθεση φωτογραφίας για τη μουσική. Πρόσεξα διαφορετικά τις φωτό με τα χάλκινα μετά τη συναυλία με τα τραγούδια του Μπρέγκοβιτς.
- Και κάτι άλλο. Ήταν έξυπνο από μεριάς διοργάνωσης, ο κάθε φωτογράφος να έδειχνε δουλειά πάνω σε ένα ξεχωριστό είδος μουσικής ή σε ένα ξεχωριστό ιδίωμά της. Μου άρεσε που ξεχώριζε η φωτογραφία ροκ από τη φωτογραφία της έθνικ μουσικής ή των λαϊκών δρώμενων και αυτή του τάγκο. Είναι μία έκθεση φωτογραφίας επάνω στη μουσική, που αποτελείται αρθρωτά από τις φωτογραφίες των επιμέρους μουσικών. Ξεχωριστά είδη φωτογραφίας για ξεχωριστά είδη μουσικής.
- Και νομίζω ότι οι περισσότεροι κατάλαβαν ξεκάθαρα το πόσο διαφέρει η εικόνα που απαιτείται για να εκφράσει διαφορετικά συναισθήματα φιλοσοφίες και στάσεις ζωής.
- Στην αρχή, αν εξαιρέσουμε τους φωτογράφους και τους γνωστούς που ίσως προσέχανε τις φωτογραφίες λίγο παραπάνω, τις βλέπανε απλώς σαν εικόνες στον τοίχο, σαν συνηθισμένες φωτογραφίες. Σχεδόν επιφανειακή, θα έλεγα, ανάγνωση ή καλλίτερα σαν ένα πρόχειρο σκανάρισμα. Μετά από λίγο, όμως, τους βλέπεις, ένας - ένας με την παρέα του, μπροστά στις φωτογραφίες να τοποθετούνται, να τσακώνονται, μία κοντά για τις λεπτομέρειες, μία μακριά για το γενικό και το περιεχόμενο, το στυλ ή το θέμα. Έχει πολύ πλάκα και επιστημονικό ενδιαφέρον να παρακολουθείς το πώς και μετά από πόση ώρα ή πόσα περάσματα, ο αδιάφορος μετατρέπεται σε ενδιαφερόμενο και συν πάσχοντα.
- Και όλες οι ηλικίες, από έφηβους μέχρι μεγάλους.
- Και πολύς κόσμος. Καταπληκτικό. Μα είναι όλοι εδώ. Όχι για ένα σύντομο πέρασμα υποχρεωτικής παρουσίας , αλλά δια να μείνουν. Μουσικοί, χορευτές τραγουδιστές, ηθοποιοί, πολιτικάντηδες, φίλοι, φωτογράφοι

 

- Ακόμα και αυτοί που τους καλούμε αλλά σπάνια έρχονται στις εκθέσεις μας, ήρθαν όλοι εδώ.
- Ναι το πακέτο λειτούργησε πολύ θετικά. Είπε ο πρόεδρος του συλλόγου: σας ευχαριστούμε που ήλθατε με τις φωτογραφίες σας. Εγώ λέω πως θα έπρεπε να απαντήσουμε Εμείς και η φωτογραφία πρέπει να σας ευχαριστούν, που είσαστε με ανοικτό μυαλό και δεχτήκατε αυτή τη διάδραση, μουσικής και φωτογραφίας. Ήλθα και πέρσι, αλλά εφέτος είναι το κάτι άλλο. Η καλλιτεχνική φωτό έξω από τους καθιερωμένους φύλακές της, τα μουσεία και τις γκαλερί, ιδίως αν συνοδεύεται από παράλληλες ή ένθετες δράσεις, έχει άλλη δυναμική και πολλαπλασιάζει με ανυπολόγιστο τρόπο το κοινό της.
- Ποτέ σε εκθεσιακό χώρο δεν είχαμε τόσο πολύ, τόσο διαφορετικό και για τόση πολλή ώρα κόσμο μπροστά στα έργα μας.
- Τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, δεν είναι και εύκολο να διαβαστούν, παρά τα μεγάλα μεγέθη που χρησιμοποιήσατε εδώ, φαντάζομαι για να καλυφθούν οι όποιες απώλειες φωτισμού και αρτιότητας της προσέγγισής τους σαν ξεχωριστά έργα.
- Και του δαιδαλώδους του χώρου, και της υφής των επιφανειών, και των άλλων παράλληλων ερεθισμάτων, και της ψευδοχαοτικής ανάπτυξης των έργων.
- Κόπηκαν πολλές φωτογραφίες και φωτογράφοι από την έκθεση για να βγει αυτό το αποτέλεσμα στην ανάπτυξη των έργων. Η επιμελήτρια άλλαζε τα έργα, μέχρι το τέλος, για να πετύχει αυτό το δυναμικό και ταυτόχρονα πολυδιάστατο αποτέλεσμα. Τα έργα είχαν τις διαστάσεις και τις θέσεις τους στους τοίχους επί χάρτου, αλλά ότι δεν κόλλαγε στο αρχικό πλάνο ή δεν έβγαζε αποτέλεσμα, άλλαζε ή έφευγε. Έπρεπε να δημιουργηθεί ένα περιβάλλον, σαν από αφίσες παλαιών παραστάσεων, όπου όλα θα μπλέκονται αλλά και όλα θα ξεχωρίζουν και την ίδια στιγμή, θα διατηρούν την αυτονομία τους. Είχε πολύ πλάκα, γιατί ενώ οι φωτογράφοι είχαν κι όλας τοποθετήσει τα έργα στη θέση που τους είχε υποδειχθεί, κάθε τόσο τα άλλαζαν, και παρά την αγωνία, ευχαριστιόντουσαν το αποτέλεσμα. Ξέρεις πόσα τυπωμένα έργα γύρισαν στην αποθήκη;
- Η αυστηρότητα δεν έβλαψε ποτέ κανέναν, γιατί όπως λες και εσύ, η κάθε έκθεση είναι ένα αυτόνομο έργο, είτε αποτελείται από πέντε, είτε από πενήντα φωτό.
- Φυσικά, το να εκθέσεις δύο παραπάνω έργα που θα αραιώσουν μία έκθεση, καλλίτερα δύο λιγότερα σε μία μεστή.

- Πάντως οι περισσότεροι ήλθαν για τη μουσική και τις συναυλίες και όχι για τα εικαστικά, τα βίντεο, τις εκθέσεις.
- Ε, και; Τι μας νοιάζει; Γι αυτό ήλθαμε και εμείς εδώ και ξοδέψαμε τόσο κόπο, χρόνο και χρήμα. Για να προσθέσουμε στους θεατές του έργου μας και αυτούς. Το ίδιο δεν επιζητούμε με κάθε δημόσια παρουσίαση του έργου μας; Σε κάθε χώρο που εκθέτουμε δεν επιζητούμε και το δικό του κοινό; Σε κάθε μαζικό και πολυεκθεσιακό πρόγραμμα όπου δίνουμε εκθέσεις μας, όπως οι μπιενάλε και τα φεστιβάλ, δεν ζημιώνουμε τη δουλειά μας ρίχνοντάς την στην ανωνυμία, περιμένοντας σε αντάλλαγμα ένα πρόσθετο κοινό, που ίσως φέρει ο θεσμός; Και γιατί άραγε στέλνουμε δελτία τύπου; Μα για να το μάθουν ή να το θυμηθούν και να έλθουν περισσότεροι. Και γιατί ξεφτιλιζόμαστε χάνοντας τρείς ώρες απ τη ζωή μας, για να πάμε στο στούντιο μιας εκπομπής, που θα προσφέρει δύο λεπτά στο γυαλί, πριν τη χαρτορίχτρα και μετά τον μάγειρα. Για περισσότερο κοινό σαν ελάχιστη παράμετρος στην ανάγκη επικοινωνίας μέσω του έργου μας.
- Στην ίδια κατηγορία δεν ανήκει και το σλόγκαν μας για την ανάγκη, πάντα, να επιτυγχάνουμε; Γιατί η εμπιστοσύνη και το όνομα χτίζονται δύσκολα και καταστρέφονται ευκολότερα.
- Πάντως της …. Δεν της άρεσε. Κάθισε λίγο και έφυγε.
- Εντάξει τώρα. Άρεσε όμως σε άλλους. Έτσι θα συζητάμε; Το θέμα είναι αν σου είπε τι δεν της άρεσε, και αυτό να συζητήσουμε, γιατί μπορεί στο συγκεκριμένο να έχει δίκιο ή να μας αποκαλύψει μία πτυχή που εμείς εκλαμβάνουμε διαφορετικά.
- Όχι. Μόνο αυτό είπε και έφυγε με την παρέα της.
- Οκ. Ας μην ξεχνάμε πως πολλοί, όχι μόνο δεν λένε την γνώμη τους, αλλά δίνουν και συγχαρητήρια και μπράβο και από πίσω . . . . 
- Οι εκθέσεις, όπως και τα έργα κρίνονται εκ του αποτελέσματος, αλλά και από τις προθέσεις του δημιουργού τους. Αυτό το δεύτερο είναι αδέκαστο, δεν αλλάζει, είναι μη διαπραγματεύσιμο. Μπορεί να διαφωνούμε μαζί του αλλά δε μπορούμε να αλλάξουμε περιεχόμενο στις προθέσεις αυτού που το έφτιαξε. Ενώ το πρώτο, το πώς δηλαδή εκλαμβάνει ο θεατής κάτι, είναι υπό συζήτηση. Το ποιος βλέπει αν βλέπει ή κοιτάζει, αν γνωρίζει ανάγνωση και πιθανούς κώδικες, αν δύναται να επεξεργαστεί δεδομένα σύνθετα ή απλά, αν συζητάει με καταστάσεις έξω από τις για αυτόν παραδεκτές, αν είναι ανοικτός στο διάλογο ακόμη και με το αντίθετο των πιστεύω του και πολλά άλλα, ακόμη και αν έχει πονοκέφαλο ή ξέχασε τα γυαλιά του την ώρα της κρίσης είναι παράγοντες που επηρεάζουν την επικοινωνία, άρα και την κρίση.
- Σημασία για αυτόν που φτιάχνει μία έκθεση, είναι το να ξέρει τι θέλει να πει και να παλέψει με ότι διαθέτει, για να το πραγματοποιήσει. Ας μην ξεχνάμε, πως όλοι μας, όταν πρωτοαντικρίζουμε τα δικά μας έργα στον τοίχο μιας έκθεσης, είναι σα να τα βλέπουμε πρώτη φορά. Ανακαλύπτουμε, πάντα, ατέλειες, παραλείψεις, αδυναμίες που δεν είχαμε αντιληφθεί στο εργαστήριο τόσο καιρό πριν, ακόμη και αποκλείσεις από τις προθέσεις. Σε ποιόν δεν ξέφυγαν πράγματα που ανέδειξε ο προβολέας του λευκού τοίχου μιας έκθεσης; Σε ποιόν δεν αποκαλύφθηκαν συνειρμοί μόνο μετά τη δημόσια ανάρτηση των έργων;
- Συμφωνώ. Γι αυτό άλλωστε εκθέτουμε, για να ολοκληρώνουμε ένα βήμα και να ξεκινούμε το επόμενο. Όπως έλεγε κάποιος, και το πιο μακρινό ταξίδι ξεκινάει από το πρώτο βήμα, όπου και αν είμαστε, όπου και αν έχουμε φτάσει, όποτε και αν το ξεκινήσουμε.

- Για εμένα, αυτό που αξίζει να κρατήσουμε στο μυαλό μας, σαν εμπειρία, κριτική και θέση, από αυτή την έκθεση, από αυτό το τώρα προς το επόμενο, είναι τρία πράγματα.



Α) Η αξία της συνεργασίας και της διάδρασης με φορείς, διαφορετικούς από τους φωτογραφικούς. Το μπλέξιμο της φωτογραφικής με άλλες τέχνες, μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει στον χώρο. Η φόρμα και το περιεχόμενο που αυτή μπορεί να έχει αυτή η διάδραση, ας μένει διαπραγματεύσιμη και εξελίξιμη σε βάθος πραγματικού χρόνου.

Β) Η αντιμετώπιση μίας παραγωγής έχει απόλυτη σχέση και με τον τόπο εντός του οποίου θα αναπτυχθεί και με τους στόχους που αυτή βάζει. Η επιμέλεια μίας έκθεσης εκτός των τειχών, εκτός των τοίχων ενός μουσείου ή των στενών ορίων ενός μαγαζιού που ενδιαφέρεται μόνον για τις πωλήσεις, είναι λάθος να έχει τις ίδιες ακαδημαϊκές αξίες. Αντίθετα, τις διευρύνει.

Γ) Η διερεύνηση, η ανάγκη συνεχούς αναμόχλευσης και ο συνεχής εμπλουτισμός με νέα, σύγχρονα δεδομένα του θεματικού άξονα Φωτογραφία και Μουσική, είναι ένα must. Το πριν από εμάς φωτογραφημένο και το μετά δε μπορεί να είναι ίδια, άρα πως αντιμετωπίζονται φωτογραφικά και με ποιες ιδιαιτερότητες οι νότες και οι ρυθμοί του κάθε ξεχωριστού είδους μουσικής με το οποίο καλούμαστε να συνδιαλλαγούμε σαν φωτογράφοι, πρέπει να μας προβληματίζει ιδιαίτερα.


Το 2ο φεστιβάλ ανοιχτής έκφρασης και δημιουργίας με τίτλο "Κ.Ο.Θ. underground", διοργανώνουν ο Σύλλογος Μονίμων Υπαλλήλων της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, το ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» και το ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση». Προσκεκλημένος φορέας η Κοινωνική Οργάνωση Υποστήριξης Νέων ΑΡΣΙΣ

Οι φόρμες της συμμετοχής μας σε αυτό το φεστιβάλ είναι δύο. Πρώτα με μία προβολή και παράλληλα με μία έκθεση φωτογραφίας.


Η ΠΡΟΒΟΛΗ
1. Προβολή φωτογραφιών αποκλειστικά της Κρατικής Ορχήστρας, από τις διάφορες δράσεις της, με πορτρέτα μουσικών, οργάνων, συνόλου ή …. με φωτογραφίες των: Διονυσίας Γκέκα, Σταύρου Δαγτζίδη, Σταύρου Σταματίου, Θανάση Ράπτη, Έλενας Γανδά, Κοσμά Έμμογλου, Βασίλη Καρκατσέλη και Καίτης Παπαναούμ.

Η ΕΚΘΕΣΗ
1. Η έκθεση φωτογραφίας έχει για εφέτος ειδικό θέμα την μουσική γενικότερα. Καθώς το πρόγραμμα του τριήμερου, εκτός από τα κλασσικά, περιλαμβάνει μουσικά σχήματα από ρεμπέτικο, μέχρι τζαζ, φλαμέγκο, παραδοσιακή κ.α. (τι underground της κρατικής ορχήστρας θα ήτανε) παρέμεινε ανοικτό και το θέμα της έκθεσης και η φόρμα των έργων και η γραφή τους. Παρουσιάζουν φωτογραφίες τους οι: Άκης Κεβρεκίδης, Κάλλη Μπέλλου, Φώτης Τέλλογλου, Βασίλης Καρκατσέλης, Παπαφράγκου Χριστίνα, Δημήτρης Ζωγράφος, Άνια Πιταράκη, Χριστίνα Γκαρλαούνη, Ανδρέας Βενιανάκης, Ελίνα Μπαλτούνα, Θόδωρος Σινάνης, Δημήτρης Κορομηλάς, Νίκος Κοτζαμπασάκης, Παλέτζα Σούλα και η Αλεξάνδρα Χριστοδουλίδη.


Παράλληλες ατομικές εκθέσεις των Στέργιου Τσιούμα και Νίκου Κουκή.

Βίντεο Art οι : Άκης Κερσανίδης και Χρυσούλα Τσελέπη.

Την επιμέλεια όλου του εικαστικού έχει η Ζωή Χατζησταύρου, σύμβουλος τέχνης.

 

Σας περιμένουμε από Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011,

στο Block 33 (26ης Οκτωβρίου 33, Σφαγεία) και ώρες (Παρασκευή από 20:00, Σάββατο από 20:00, Κυριακή από 11:00)

με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.
 

 


2ο ΦΕΣΤΙΒΑΛ "Κ.Ο.Θ. UNDERGROUND"
23-25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2011, στο BLOCK 33

ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Σ.Μ.Υ.Κ.Ο.Θ., ΚΕΘΕΑ «ΙΘΑΚΗ», ΚΕΘΕΑ «ΑΝΑΔΥΣΗ»

ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΣ ΦΟΡΕΑΣ: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ ΝΕΩΝ «ΑΡΣΙΣ»

Ο Σύλλογος Μονίμων Υπαλλήλων της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης, το ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» και το ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση» διοργανώνουν το 2ο φεστιβάλ ανοιχτής έκφρασης και δημιουργίας με τίτλο "Κ.Ο.Θ. underground", από Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2011, στο Block 33 (26ης Οκτωβρίου 33, Σφαγεία) και ώρες (Παρασκευή από 20:00, Σάββατο από 20:00, Κυριακή από 11:00) με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Η τεράστια επιτυχία του περσινού 1ου φεστιβάλ «ΚΟΘ-Underground» απέδειξε περίτρανα πως οι Θεσσαλονικείς «διψούν» για ποιοτικό πολιτισμό. Επιπλέον είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν άμεσα με τους καλλιτέχνες, να χαρούν τη δημιουργία και τελικά να συγκροτήσουν μία κοινότητα πολιτών με κοινές ανησυχίες, ευαισθησίες και οράματα. Αυτή η επιτυχία έδωσε δύναμη στους διοργανωτές να εξελίξουν ακόμη περισσότερο το φεστιβάλ με περισσότερες δράσεις και κυρίως με περισσότερους «συνοδοιπόρους».

Οι φορείς της πόλης μας λοιπόν, με κοινή συνισταμένη τη τέχνη, προτείνουν τη συλλογική δράση ως διέξοδο και επαναφέρουν την αλληλεγγύη ως αξία στη σύγχρονη κοινωνία, κάνοντάς την ισχυρό όπλο ενάντια στη κρίση αρχών και αξιών της εποχής μας.


ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΑΥΛΙΩΝ

1. 20 σύνολα από μουσικούς της ΚΟΘ ή με συμμετοχή τους, παίζουν: ροκ, ποπ, τζαζ, μουσική δωματίου, αρχαία ελληνική μουσική, οθωμανική μουσική, τάνγκο, μουσική κινηματογράφου, αυτοσχεδιάζουν και παρουσιάζουν πρωτότυπες μουσικές για σύνολα κρουστών παράλληλα με προβολές, χορό και θεατρικά δρώμενα
2. συμμετοχή της μουσικής ομάδας του ΚΕΘΕΑ «ΙΘΑΚΗ»
3. συμμετοχή της μουσικής ομάδας της «ΑΡΣΙΣ» 
4. συμμετοχή των Toy’s factory, Magnanimus, Studio flamengo Pellizco (σταδιακό άνοιγμα του φεστιβάλ σε σχήματα της πόλης στα οποία δε συμμετέχουν μουσικοί της ΚΟΘ, με την προοπτική δημιουργίας μιας πλατφόρμας έκφρασης για τους καλλιτέχνες της πόλης)
5. έκθεση φωτογραφίας από το Φωτογραφικό Κέντρο Θεσσαλονίκης με θέμα τη Μουσική. Παρουσιάζουν φωτογραφίες τους οι: Άκης Κεβρεκίδης, Κάλλη Μπέλου, Φώτης Τέλλογλου, Βασίλης Καρκατσέλης, Παπαφράγκου Χριστίνα, Βίκη Κεφαλέα, Δημήτρης Ζωγράφος, Άνια Πιταράκη, Ανδρέας Δεμιανάκης, Ελίνα Μπαλτούνα, Θόδωρος Σινάνης, Δημήτρης Κορομηλάς, Νίκος Κοτζαμπασάκης και η Αλεξάνδρα Χριστοδουλίδη.
6. προβολή ταινίας για τους μουσικούς της Κ.Ο.Θ. με φωτογραφίες των: Διονυσίας Γκέκα, Σταύρου Δαγτζίδη, Σταύρου Σταματίου, Θανάση Ράπτη, Έλενας Γανδά, Κοσμά Έμμογλου, Βασίλη Καρκατσέλη και Καίτης Παπαναούμ.
7. έκθεση φωτογραφίας του Στέργιου Τσιούμα, με τοπία της πόλης.
8. έκθεση φωτογραφίας από την ομάδα φωτογραφίας του ΚΕΘΕΑ «ΙΘΑΚΗ», την ομάδα της «ΑΡΣΙΣ» και μουσικούς της Κ.Ο.Θ. με θέμα τη μουσική, την πόλη… και όχι μόνο.
9. εκθέσεις εικαστικών, κεραμικών και κατασκευών από μουσικούς της ΚΟΘ και τις δημιουργικές ομάδες της «ΙΘΑΚΗΣ» και της «ΑΡΣΙΣ»
10. έκθεση εκδόσεων της παραγωγικής μονάδας γραφικών τεχνών του ΚΕΘΕΑ «ΣΧΗΜΑ+ΧΡΩΜΑ» 
11. εργαστήρι Graffiti για μικρούς και μεγάλους από το ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση»
12. εργαστήρι κεραμικής για παιδιά από το ΚΕΘΕΑ «ΙΘΑΚΗ»
13. δρώμενα για παιδιά (αφήγηση παραμυθιού, τσίρκο του δρόμου κτλ)
14. ανάπλαση του τοπίου του Μπεχ Τσινάρ μέσα από το φακό του Νίκου Κουκή και τη μουσική του Χρήστου Μητρέντζη, ο οποίος με τη κομπανία του και τη συμμετοχή μουσικών της ΚΟΘ, δίνουν μία συναυλία-αφιέρωμα στο Τσιτσάνη, στις 23 Σεπτεμβρίου
15. σεμινάριο 21έως 24 και συναυλία του Ross Daly στις 24 Σεπτεμβρίου
16. μεταμεσονύκτια αφήγηση παραμυθιού για μεγάλους από τη Μάρα Τσικάρα 24 προς 25 Σεπτεμβρίου με μουσικό αυτοσχεδιασμό από μουσικούς της ΚΟΘ.
17. προβολή video και video installation από τον Άκη Κερσανίδη και την ομάδα του.

Στο πλαίσιο του φεστιβάλ θα πραγματοποιηθεί ανοικτή συζήτηση με θέμα «Κοινωνικός αποκλεισμός».
Το φεστιβάλ θα κλείσει την Κυριακή το βράδυ με ένα πάρτυ-έκπληξη με τους μουσικούς της ΚΟΘ και τη Rock band του ΚΕΘΕΑ Ιθάκης.
Είσοδος ελεύθερη


ΠΑΡΑΛΛΗΛΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ:
1. Σεμινάριο του Ross Daly (21-24 Σεπτεμβρίου) στην Αίθουσα Δοκιμών ΚΟΘ (Λεωφ. Νίκης 73) με θέμα: Σύνθεση σε τροπικά μουσικά συστήματα. 
Συνδιοργανωτής: Σύλλογος Φίλων Κ.Ο.Θ.
2. Τουρνουά ποδοσφαίρου (17—18 Σεπτεμβρίου) ανάμεσα στους συμμετέχοντες. Γιατί ο αθλητισμός είναι πολιτισμός 
Είσοδος ελεύθερη

 

ΟΙ ΔΙΟΡΓΑΝΩΤΕΣ


Σύλλογος Μονίμων Υπαλλήλων Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης (Σ.Μ.Υ.Κ.Ο.Θ.) 
Ιδρύθηκε το 1973 και είναι το συνδικαλιστικό όργανο των εργαζομένων, μουσικών και διοικητικών, στην Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης. Αριθμεί 110 μέλη. Πέρα από τη διεκδίκηση και τη διαφύλαξη των εργασιακών δικαιωμάτων των μελών του, σκοπός του συλλόγου είναι και η προαγωγή του πολιτισμού στη Θεσσαλονίκη και στη Βόρεια Ελλάδα γενικότερα. Σε αυτό το πλαίσιο έχει διοργανώσει αρκετές εκδηλώσεις. Το 2005 με πρωτοβουλία και οργανωτική ευθύνη του Σ.Μ.Υ.Κ.Ο.Θ. κυκλοφόρησε εκπαιδευτικό DVD που περιλαμβάνει τον Οδηγό της ορχήστρας για τους νέους του B. Britten και το βιβλίο της ζούγκλας του M. Roza .Η παραγωγή ήταν της «Περίστυλον», του πολιτιστικού φορέα των εργαζομένων στο ΥΠ.ΠΟ.Τ.. Μετά το ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» ο Σ.Μ.Υ.Κ.Ο.Θ. προχωράει σε μια ακόμη συνεργασία με φορέα της πόλης. Προγραμματίζει για το 2010 μια σειρά εκδηλώσεων, σε συνεργασία με το Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, με θέμα «Μουσική και πολιτική». Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι, με τη συμβολή ειδικών επιστημόνων και με βάση το εκπαιδευτικό DVD, ο σύλλογος έχει εκπονήσει ένα εκπαιδευτικό πρόγραμμα για μαθητές του Γυμνασίου, το οποίο προβλέπεται να πραγματοποιείται μέσα στις σχολικές αίθουσες στο πλαίσιο του μαθήματος της μουσικής.


ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη»
Το 1983 στη Θεσσαλονίκη μια ομάδα επαγγελματιών ξεκίνησε την πρώτη στην Ελλάδα οργανωμένη προσπάθεια θεραπευτικής αντιμετώπισης της εξάρτησης από τα ναρκωτικά ιδρύοντας τη θεραπευτική κοινότητα «Ιθάκη». Σε μια εποχή κατά την οποία οι χρήστες ναρκωτικών κατέληγαν στη φυλακή ή το ψυχιατρείο, η «Ιθάκη» απέδειξε ότι η εξάρτηση μπορεί να θεραπευτεί οριστικά και το άτομο να επιστρέψει δημιουργικά και ισότιμα στην κοινωνία. Η επιτυχία του πιλοτικού προγράμματός της οδήγησε το 1987 στην ίδρυση του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων (ΚΕΘΕΑ), του μεγαλύτερου φορέα απεξάρτησης και κοινωνικής επανένταξης στην Ελλάδα με 20 θεραπευτικά προγράμματα σε όλη τη χώρα.
Το ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» είναι ένα «στεγνό» (χωρίς τη χρήση υποκατάστατων) πρόγραμμα διαμονής που απευθύνεται σε ενήλικες χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών και τις οικογένειές τους και παρέχει τις υπηρεσίες του δωρεάν και με την εθελούσια συμμετοχή των εξαρτημένων. Με μονάδες στη Θεσσαλονίκη, το Κιλκίς και τα Γιαννιτσά, παρέχει υπηρεσίες συμβουλευτικής υποστήριξης, θεραπείας απεξάρτησης, εκπαίδευσης - κατάρτισης, κοινωνικής επανένταξης, καθώς και οικογενειακής υποστήριξης και θεραπείας σε περίπου χίλια άτομα ετησίως, χρήστες ουσιών και μέλη των οικογενειών τους.
Οι θεραπευτικές διαδικασίες, ομαδικές και ατομικές, καλούν τους χρήστες σε μια κοινή αναζήτηση των αιτιών που βρίσκονται στη ρίζα της χρήσης ναρκωτικών μέσα από την εξωτερίκευση των συναισθημάτων τους, την επικοινωνία και την αλληλοϋποστήριξη, οδηγώντας τους στην υιοθέτηση ενός νέου τρόπου ζωής και στην επανένταξη στο κοινωνικό σύνολο. Έρευνες αποτίμησης έχουν καταδείξει επανειλημμένως την αποτελεσματικότητα της θεραπευτικής παρέμβασης του ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» στην επίτευξη της ψυχικής απεξάρτησης, την εγκατάλειψη της συνδεόμενης με τη χρήση παραβατικότητας και την επαγγελματική αποκατάσταση.
Για την ισότιμη ένταξή τους στην κοινωνία το ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» δίνει μεγάλη βαρύτητα στην εκπαίδευση και επαγγελματική κατάρτιση των μελών του. Διαθέτει Εναλλακτικό Μεταβατικό Σχολείο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και οργανώνει διαδικασίες συνεχούς εκπαίδευσης μέσα από δραστηριότητες, όπως ομάδες θεάτρου, μουσικής, λογοτεχνίας και εικαστικών τεχνών. Επαγγελματική κατάρτιση επίσης παρέχουν και οι 4 παραγωγικές μονάδες του προγράμματος - αγρόκτημα, κεραμική, ξυλουργείο και τυπογραφείο.
Το ΚΕΘΕΑ «Ιθάκη» είναι το πρώτο πρόγραμμα που βοήθησε ανθρώπους, οι οποίοι είχαν χάσει το δρόμο τους, να ξαναβρούν το νόημα στη ζωή και να αναζητήσουν τη χαμένη τους Ιθάκη.


ΚΕΘΕΑ «Ανάδυση»
Το Ανοιχτό Θεραπευτικό Πρόγραμμα Εφήβων Θεσσαλονίκης "ΑΝΑΔΥΣΗ" του Κέντρου Θεραπείας Εξαρτημένων Ατόμων είναι το πρώτο πρόγραμμα απεξάρτησης για έφηβους χρήστες εξαρτησιογόνων ουσιών και τις οικογένειές τους στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε ολόκληρη τη Βόρεια Ελλάδα.Το πρόγραμμα ξεκίνησε πιλοτικά τη λειτουργία του τον Νοέμβριο του 2000 με μια μικρή ομάδα εφήβων.
Η ανάπτυξη του Προγράμματος στοχεύει στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου δικτύου θεραπείας για έφηβους χρήστες και τις οικογένειες τους, στις χρόνιες και οξυμένες ανάγκες της περιοχής για υπηρεσίες που να καλύπτουν τη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα (εφήβους ηλικίας 13 έως 20 ετών), δίνοντας έτσι διέξοδο σε εκατοντάδες συμπολίτες μας που μέχρι σήμερα παρέμεναν αποκομμένοι από οποιαδήποτε βοήθεια. 
Το νέο πρόγραμμα είναι δωρεάν και στηρίζεται στις αρχές ενός ψυχοκοινωνικού μοντέλου με απώτερο στόχο την ανάπτυξη της προσωπικότητας, την εκπαίδευση, την ένταξη στην ευρύτερη κοινωνία.
Βασίζεται επίσης στην φιλοσοφία όλων των προγραμμάτων του ΚΕ.Θ.Ε.Α τα οποία θέτουν ως βασικές προϋποθέσεις λειτουργίας την εθελοντική συμμετοχή και την αντιμετώπιση της χρήσης χωρίς υποκατάστατες ουσίες(στεγνά).
Σας ενημερώνουμε επίσης, ότι το ΚΕ.Θ.Ε.Α είναι Ν. Π. Ι. Δ και λειτουργεί βάσει του νόμου 1729/ 87.
Η λειτουργία του Ανοιχτού Θεραπευτικού Προγράμματος Εφήβων εντάσσεται στο Εθνικό σχέδιο δράσης για τα ναρκωτικά.

 

ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ ΦΟΡΕΙΣ


Κοινωνική Ομάδα Υποστήριξης Νέων «Άρσις»
Η ΑΡΣΙΣ είναι μη κυβερνητική οργάνωση εξειδικευμένη στην κοινωνική υποστήριξη των νέων και στην προάσπιση των νεανικών δικαιωμάτων. Ιδρύθηκε τον Οκτώβριο του 1992 και λειτουργεί με κέντρα στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, το Βόλο, τη Λάρισα και την Καρδίτσα. Το όραμα της ΑΡΣΙΣ είναι μια κοινωνία που δίνει θέση και ευκαιρίες σε όλους τους νέους/-ες και σέβεται τα δικαιώματά τους όπως αυτά θεσπίζονται στο Ελληνικό και διεθνές δίκαιο και κατ΄ εξοχήν στη Σύμβαση του ΟΗΕ για τα Δικαιώματα του Παιδιού. 
Αποστολή της ΑΡΣΙΣ είναι η ανάληψη δράσης με στόχο την πρόληψη και καταπολέμηση του κοινωνικού αποκλεισμού των νέων, με έμφαση στις ηλικίες 15 έως 21 χρονών 
Σ’ αυτό το πλαίσιο η ΑΡΣΙΣ αναπτύσσει πρότυπες μεθόδους και εργαλεία υποστήριξης των νέων, δημιουργεί και συμμετέχει σε δίκτυα εθελοντισμού και κοινωνικής αλληλεγγύης, συνεργάζεται με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς στην Ελλάδα και το εξωτερικό και προωθεί θεσμικές προτάσεις που αφορούν τη βελτίωση της κοινωνικής πολιτικής για τους νέους.
Η ΑΡΣΙΣ προτείνει την προώθηση της κοινωνικής συνεργασίας και την ανάδειξη της προσωπικής αξίας των νέων και αντιπαρατίθεται στις πολιτικές που βασίζονται στην καταστολή και παράγουν φτώχεια, ανισότητα και κοινωνικό αποκλεισμό.
Η οργάνωση συσπειρώνει και κινητοποιεί στελεχιακό και εθελοντικό ανθρώπινο δυναμικό και λειτουργεί με τις αρχές της συλλογικότητας και της κοινωνικής αλληλεγγύης, της δημοκρατίας και του αμοιβαίου σεβασμού.

Το φεστιβάλ πραγματοποιείται με την υποστήριξη της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης

Επικοινωνία για τους εκπροσώπους των ΜΜΕ: 
Για τον ΣΜΥΚΟΘ: Χαράλαμπος Χειμαριός 6984632244, Αντώνης Σουσάμογλου 6942847601
Για το ΚΕΘΕΑ «ΙΘΑΚΗ»: Βασίλης Καλαμπαλίκης 6972234070


ΧΟΡΗΓΟΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΕΡΤ3, 102 fm, 95,8 fm 
Με την ευγενική υποστήριξη του Δήμου Θεσσαλονίκης